Programmatic Advertising

Native advertising, display advertising en video advertising

Met behulp van programmatic advertising koop je heel gericht in op specifieke doelgroepen waarbij jezelf de mogelijkheid geeft de klant in verschillende advertentiemogelijkheden (native ads, display banners, video, etc.) te benaderen.

Wat is Programmatic Advertising?

Programmatic advertising is het geautomatiseerd kopen en verkopen van online advertentieruimte. Geavanceerde targeting technieken worden gebruikt om het publiek te segmenteren. Met behulp deze datagedreven methode zorgen adverteerders ervoor dat ze alleen betalen voor advertenties die worden geleverd aan de juiste mensen op het juiste moment. Ze zijn hiermee minder afhankelijk zijn massa-reclame waarbij ze ook veel mensen bereiken die niet binnen de doelgroep vallen. Computers en algoritmen maken het advertentie aankoop-, plaatsings- en optimalisatieproces efficiënter en effectiever.

Hoe kunnen wij je helpen met Programmatic Advertising?

Programmatic advertising landscape

Programmatic advertising strategie

Onze geavanceerde benadering van display-advertenties stelt je in staat de juiste persoon met de juiste advertentie op het juiste moment te bereiken.Wij kunnen deze benadering toepassen bij videoadvertenties, remarketing, prospecting en social media advertising activiteiten.

Data stuurt ons in alles wat we doen en stelt ons in staat ervoor te zorgen dat je budget op de meest efficiënte manier wordt besteed. We zijn volledig transparant in hoe we je media inkopen, hoe we je campagnes beheren en hoeveel van uw budget precies aan advertenties wordt besteed.

Programmatic campaigns

Onze programmatic campagnes zullen je marketingactiviteiten verbeteren. We kunnen je helpen meer verkeer te genereren, de verkoop te verhogen, meer leads te krijgen en/of merkbekendheid te krijgen. We gebruiken o.a. locatiegegevens om een beter begrip van je klanten te krijgen. Hierdoor kan je ze bereiken met advertenties op de meest geschikte tijd en plaats.

Door middel van nauwkeurige geofencing bouwen we sterk aangepaste doelgroepen op, op basis van het echte gedrag, de locatie en bewegingen van een mobiele gebruiker.

Geofencing - Programmatic Advertising
Programmatic Advertising - Consultancy

Programmatic consultancy

Of je nu een adverteerder bent die net begint met programmatic, of een website eigenaar bent die op zoek is naar een partner die je kan helpen met praktische tips. Digital Bonanza kan je helpen. Door real-world en digitale data te combineren en vervolgens marketing intelligence en analytics toe te passen, geven we onze klanten de inzichten die nodig zijn om de concurrentie voor te blijven.

Programmatic advertising veranderd de manier waarop adverteerders hun doelgroepen bereiken. Digital Bonanza kan je adviseren hoe deze manier van marketing optimaal te gebruiken. 

Waarom kies je voor Digital Bonanza?

ROI

Resultaten die een positief rendement opleveren op je marketinginvestering

Audience

We analyseren je klanten. Vervolgens vinden we er meer van.

Multichannel

Bereik je klanten gedurende de gehele klantreis

Merkveiligheid

Presenteer je merk in een veilige digitaal ümfeld.

Attributie

Meet de bijdrage van elk advertentiekanaal.

Inzichten

Genereer data inzichten die een impact kunnen hebben op je bedrijf.

Programmatic Advertising Ecosysteem

Hoe gaan we dit samen realiseren?

01.

Luisteren

Wij luisteren eerst naar jou! We willen weten waar je bedrijf voor staat. Wie zijn je concurrenten? Waar loop je tegen aan? We doen dit via een enquête en een vervolg gesprek

02.

Analyse

We analyseren de huidige marketing activiteiten, de resultaten hiervan en we controleren of de interne meetprocessen goed zijn ingericht. 

03.

Onderzoek

We doen marktonderzoek naar de branche en de concurrenten. Wat zijn trends en wat kunnen we leren van je concurrenten? 

04.

We maken een plan

We delen onze bevindingen en doen op basis hiervan een suggestie van activiteiten. Samen bepalen we de prioriteiten, tijdsplanning en de verwachte resultaten. 

05.

Executie

Nu begint het echte werk. We maken de advertenties, doen de set-up voor de campagnes en gaan beginnen. Stap voor stap executeren we het plan en we houden je continue op de hoogte. 

06.

Meten

Dit is waarom wij online marketing zo leuk vinden. We kunnen direct het resultaat meten van de activiteiten. Dit doen we voordat we starten, tijdens de campagnes en natuurlijk achteraf. 

Veelgestelde vragen

Programmatic Advertising is het proces waarbij digitale advertenties worden gekocht via geautomatiseerde platforms. Het helpt adverteerders en uitgevers om advertenties te kopen via een veiling in plaats van via onderhandelingen.

Programmatic is een bredere term die ook RTB omvat. Programmatic technologie automatiseert het kopen van digitale advertenties, terwijl een RTB-veiling één van de Programmatic aankoopmethode is. Naast RTB-veilingen zijn er bijvoorbeeld ook direct/guaranteed en/of preferred overeenkomsten.

Het omvat o.a. de volgende adtech-platforms: advertentieserver, agency trading desk, demand-side platform (DSP), supply-side platform (SSP), data management platform (DMP) en advertentienetwerken.

Dit hangt van het type marketing af:

1. Adverteren op social media platformen en in zoekmachines kan direct al effect genereren. 
2. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines (SEO) kan pas effectief zijn na drie maanden. 
3. Het is dus belangrijk om continue de resultaten te meten. Dit stelt je instaat om de resultaten van je online marketing campagnes te optimaliseren. 

Er zijn 4 hoofd aankoopmethoden: open veiling RTB, private marketplaces, preferred deals en Programmatic guaranteed.

  1. Advertentiefraude. DSP’s en SSP’s kunnen niet altijd de betrouwbaarheid van alle verkeersbronnen controleren, wat kan resulteren in botverkeer.
  2. Merkbescherming. Wanneer je advertenties koopt via RTB-veilingen, bestaat de kans dat je advertentie wordt weergegeven op een onbetrouwbare bron. Dit kan worden beperkt door websites van slechte kwaliteit op een zwarte lijst te zetten.
  3. Mark-up fees. Adverteerders moeten zich bewust zijn van de kosten van verschillende adtech-platforms, waaronder DSP en Agency Trading Desks.

Wij hebben gewerkt voor

Ben je geïnteresseerd om samen te werken?

Als je op zoek bent naar een digitaal marketing bureau met als focus het resultaat van je digitale marketing activiteiten, dan is Digital Bonanza jouw online marketingbureau. Neem contact op en dan drinken we vrijblijvend een kop koffie.