Zoekmachine marketing

Google Ads, Bing, Youtube, en social media platformen

Met zoekmachine marketing ben je direct aanwezig bij consumenten die een koopintentie afgeven. Wij helpen je om optimaal resultaat te halen uit zoekmachine marketing

Wat is zoekmachine marketing?

Betaalde zoekmachine marketing biedt bedrijven de mogelijkheid om te adverteren binnen de gesponsorde vermeldingen van een zoekmachine of een partnersite. Er moet worden betaald elke keer dat er op een advertentie wordt geklikt of, soms, wanneer hun advertentie wordt weergegeven (CPM of kosten per duizend ), of wanneer een telefonisch contact wordt gegenereerd, wat ‘betalen per gesprek’ is.

Hoe kunnen wij je helpen met Zoekmachine Marketing?

management zoekmachine marketing campagnes

Zoekmachine campagne management

We bespreken je doelstellingen en plaatsen je advertenties voor de belangrijkste zoekwoorden tegen de laagst mogelijke prijs op Google Ads en Bing. Binnen de mogelijkheden van je budget zorgen we ook voor groei van zichtbaarheid, verkeer en klantenwerving. 

Daarnaast kunnen we ook display-advertenties en tekstadvertenties op partnerwebsites aanbieden. We voegen indien nodig ook advertentie-extensies toe. We zorgen er ook voor dat je advertenties goed zijn en dat de conversie van je Google Ads en/of Bing campagne worden geoptimaliseerd.

Zoekmachine campagne audits

Ondanks dat je constant je probeert je advertentieaccount te optimaliseren, is er altijd een kans dat je iets belangrijks over het hoofd ziet. We bieden snelle ‘Zoekmachine Campagne Audits’. We analyseren de campagnes, instellingen, etc., en optimalisaties in de huidige strategie. We bepalen welke punten prioriteit nodig hebben en geven ideeën om ze aan te vliegen.  Zelfs als je account prima presteert, is het altijd goed om eens externe ogen te laten meekijken. Laat Digital Bonanza je daarbij helpen.

Remarketing zoekmachine marketing
Zoekmachine marketing - remarketing

Zoekmachine remarketing

Remarketing is een van de belangrijkste wapens van zoekmachine marketing. We kunnen potentiële klanten die niets hebben gekocht op je website alsnog te converteren. Maar we kunnen ook bestaande klanten meer verkopen door middel van remarkting. Door de cookies te beheren en de profielen te verfijnen, richten we ons op die doelgropen die het meest kans hebben om te converteren. Belangrijk is wel dat onze remarketingstrategie ervoor zorgt dat consumenten je advertenties niet als “stalking” ervaren. 

Waarom kies je voor Digital Bonanza?

Data-driven approach - zoekmachine marketing

Data gedreven aanpak

Waar anderen beloven dat je advertentie bovenaan staat, zorgt Digital Bonanza voor een data gedreven aanpak. Op basis van analyse optimaliseren we je advertenties en genereren we conversies en winst. 

Laagste kosten per klik - zoekmachine marketing

Lagere kosten per klik

Door intelligent je campagnes te structureren en te managen zorgen we ervoor dat je meer bereikt met minder investeringen

Terugverdienmodel - zoekmachine marketing

Beste terugverdienmodel

Onze services voor zoekmachine marketing zijn erop gericht om onmiddelijke, meetbare en kosteneffective resultaten te tonen. Hierdoor levert een € investering meer op in omzet. 

Zoekwoord analyse - zoekmachine marketing

Gedegen zoekwoord analyse

We selecteren zoekwoorden met een hoge waarde en lage kosten. We schrijven goeie advertentieteksten en zorgen er zo voor dat je advertentie een hogere positie krijgt. 

Zoekmachine marketing - consultancy

Consultancy

Heb je al een zoekmachine marketing campagne live? Wil je een keer sparren over andere mogelijkheden? Dan is een kop koffie drinken met Digital Bonanza je beste keus.

Remarketing - zoekmachine marketing

Remarketing services

Gebruik zoekmachine marketing om opnieuw in contact te komen met eerdere websitebezoekers. Met gerichte advertenties motiveren we ze om alsnog een aankoop te doen. 

Zoekmachine marketing

Hoe gaan we dit samen realiseren?

01.

Luisteren

Wij luisteren eerst naar jou! We willen weten waar je bedrijf voor staat. Wie zijn je concurrenten? Waar loop je tegen aan? We doen dit via een enquête en een vervolg gesprek

02.

Analyse

We analyseren de huidige marketing activiteiten, de resultaten hiervan en we controleren of de interne meetprocessen goed zijn ingericht. 

03.

Onderzoek

We doen marktonderzoek naar de branche en de concurrenten. Wat zijn trends en wat kunnen we leren van je concurrenten? 

04.

We maken een plan

We delen onze bevindingen en doen op basis hiervan een suggestie van activiteiten. Samen bepalen we de prioriteiten, tijdsplanning en de verwachte resultaten. 

05.

Executie

Nu begint het echte werk. We maken de advertenties, doen de set-up voor de campagnes en gaan beginnen. Stap voor stap executeren we het plan en we houden je continue op de hoogte. 

06.

Meten

Dit is waarom wij online marketing zo leuk vinden. We kunnen direct het resultaat meten van de activiteiten. Dit doen we voordat we starten, tijdens de campagnes en natuurlijk achteraf. 

Beschikbare pakketten

Basic

500 399 / per maand
  • Zoekmachine marketing budget is tussen de € 1.000 en € 3.000 p.m.
  • Adverteren op max. 100 zoekwoorden
  • Zoekwoord analyse
  • Opzetten Google Ads account
  • Advertentie optimalisatie
  • Extensies optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • 1x per maand overleg
  • Biedingstrategie opzetten
  • Remarketing opzetten
  • Google Shopping Management
  • Fraude monitoring

Standard

750 599 / per maand
  • Zoekmachine marketing budget is tussen € 3.000 en € 7.500 p.m.
  • Adverteren op max. 1.000 zoekwoorden
  • Zoekwoord analyse
  • Opzetten Google Ads en Bing account
  • Advertenties optimalisatie
  • Extensties optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • 2x per maand overleg
  • Automatische biedingstrategie
  • Remarketing
  • Google Shopping Management
  • Fraude monitoring

Professional

2500 1999 / per maand
  • Zoekmachine marketing budget is vanaf € 7.500 p.m.
  • Meer dan 1.000 zoekwoorden
  • Zoekwoord analyse
  • Opzetten Google Ads en Bing account
  • Advertenties optimalisatie
  • Extensties optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • 4x per maand overleg
  • Automatische biedingstrategie
  • Remarketing
  • Google Shopping Management
  • Fraude monitoring

Extra's

Deze extra’s zijn optioneel bij te boeken in de winkelwagen. De kosten zijn eenmalig. 

Veelgestelde vragen

Zoekmachine marketing verwijst naar het gebruik van advertenties binnen zoekmachines (Google of Bing) om verkeer naar een website of een specifieke webpagina te sturen. Bij deze vorm van marketing biedt een bedrijf een maximaal bedrag per klik voor zoekwoorden die verband houden met zijn niche of bedrijf binnen het advertentieplatform. De zoekmachine probeert vervolgens de adverteerder te matchen met een relevante doelgroep die op zoek is naar informatie die bij hetzelfde trefwoord hoort.

De grootste zoekmachine in Nederland is Google. Met een marktaandeel tussen de 96% en 97% hebben zij een zeer dominante marktpositie. De zoekmachines van Google zijn google.nl, maar ook Youtube. Youtube is de tweede grootste zoekmachine van Nederland. Naast Google heb je nog Bing (Microsoft) en enkele kleinere zoals bijvoorbeeld startpage. 

Met Google Ads kan je je zoekmachine advertenties weergeven op Google-zoekresultaten en andere partnersites die deelnemen aan Google-advertenties via het AdSense-programma voor uitgevers.

Bing Ads stelt adverteerders daarentegen in staat om hun zoekmachine advertenties, naast de zoekresultaten weer te geven op de Bing-zoekmachine, ook op Yahoo- en MSN-sites en andere webproperty’s die eigendom zijn van Yahoo en Microsoft.

Met zoekmachine marketing kan je de mensen kiezen die uw advertentie zullen zien op basis van verschillende variabelen.

Je kan gebruikers targeten op basis van hun geografische locatie, zoekwoorden, demografie, affiniteit, remarketing en onderwerpen.

Het is de moeite waard om hier op te merken dat er in termen van targeting geen betere optie is dan zoekmachine marketing, aangezien het zeer gerichte advertenties zijn waarmee je volledige controle heeft over het publiek dat je advertenties te zien krijgt.

Er is geen budget dat nodig is als het gaat om zoekmachine marketing. Je hebt namelijk de vrijheid om je budget per klik en/of per dag vast te stellen. Op basis hiervan zal de zoekmachine voor elk zoekwoord kiezen om jouw advertentie wel of niet te tonen. 

De kosten van een zoekmachine marketing campagne worden o.a. beïnvloed door het bod en de kwaliteitsscore van een advertentie.

Als je een hoge kwaliteitsscore hebt, kun je misschien een hogere plek op de zoekresultaten krijgen met een lager bod, maar als je een lage kwaliteitsscore hebt, moet je hoger bieden, en dit verhoogt de kosten van je zoekmachine marketing campagne.

Er zijn twee mogelijkheden om met Digital Bonanza de samenwerking op te starten. Je kunt via ons website één van de vooraf gedefinieerde pakketten aanschaffen. Wij nemen dan contact met je op en we zullen direct voor je aan de slag gaan. 

De andere manier is dat je een (video) afspraak of telefoongesprek inplant. We kunnen dan bespreken waar je behoefte liggen, wat de doelstellingen zijn, wat je beschikbare budget is en op basis hiervan maken we een plan opmaat. 

Wij hebben gewerkt voor:

'realistic marketing pros'

Digital Bonanza expertise on marketing combined with a realistic view on work involved has made it a pleasure working with them. Pushing the right points at the right time, understanding complexities whenever they arose and following a structured plan for implementation of new features. In a short time Digital Bonanza built a strong team putting the right people in the right position and managing the team towards succes.
Harko Prinssen
Harko Prinssen
Business Consultant at Aviva Solutions

Ben je geïnteresseerd om samen te werken?

Als je op zoek bent naar een digitaal marketing bureau met als focus het resultaat van je digitale marketing activiteiten, dan is Digital Bonanza jouw online marketingbureau. Neem contact op en dan drinken we vrijblijvend een kop koffie.