fbpx

Marketplaces

Verkoop je producten via online shopping platformen

Wat zijn

marketplaces

Een marketplace is een e-commerce platform waarop ook producten worden verkocht meerdere partijen. Voorbeelden van marketplaces zijn bol.com en amazon.com. Marketplaces eigenaren verwerken de transactie met de consument en het product wordt geleverd door een derde partij. Voor consumenten zijn marketplaces heel erg interessant omdat ze hier een breed en diep assortiment van producten kunt vinden. Op deze manier proberen marketplaces voor consumenten het startpunt van iedere internet koopsessie te worden. 

hoe helpen wij met

marketplaces

Setup

Wij zetten voor jou het account op en richten deze precies zo in dat het voldoet aan de voorwaarden van jouw bedrijf.

Product selectie

Als je gaat beginnen is het belangrijk de juiste producten te selecteren die je gaat verkopen op een marketplace.

Product content

Je product content is essentieel om succes te behalen op marketplaces. Wij schrijven de beste product content.

Marketing

Marketplaces bieden verschillende mogelijkheden om te adverteren op hun platform. Wij helpen je hierbij.

Training

Ons doel is altijd om bedrijven kennis en expertise te bieden zodat men na verloop van tijd zelf de marketplace managed.

Support

Kom je er even niet uit? Of heb je generieke vragen? Wij bieden altijd support aan onze klanten en zijn bereikbaar voor je.

de grootste

marketplaces

Amazon - marketplaces

Amazon.com

Amazon heeft maandelijks 1,1 miljard website bezoekers vanuit Europa (exclusief het VK). Amazon heeft in zes Europese landen winkels. 

eBay

Als pure online marketplace zonder behoefte aan een fysiek magazijn, is eBay relatief simpel internationaal gegroeid.

eBay - Marketplaces

Allegro

Allegro is een pure online marktplaats in Polen en verkoopt zelf geen producten. Tegenwoordig heeft het 117.000 verkopers en 164 miljoen producten.

Zalando

Zalando werd in 2008 opgericht in Berlijn, Duitsland, en verkoopt nu mode- en lifestyleproducten in heel Europa. Het heeft wereldwijd maandelijks 119 miljoen bezoekers

Zalando - Marketplaces
bol-com - marketplaces

bol.com

Bol.com is in feite een marketplace in twee landen, met 97% van de gebruikers in Nederland en België. Bol.com heeft 76 miljoen bezoeken per maand van 11 miljoen actieve klanten.

Samenwerken Met Online Marketingbureau

waarom

Digital Bonanza™️?

Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van zoekmachine marketing zijn we een vertrouwd gezicht bij middelgrote en grote bedrijven. Met onze liefde voor het ondernemerschap onderscheiden wij ons van uurtje-factuurtje online marketingbureaus. 

Snel Rendement

Onze online marketing-activiteiten genereren direct een rendement voor jou.

Meer Klanten

We analyseren en segmenteren je huidige klanten en vinden er meer.

Kennisdeling

Het doel is dat je bedrijf zelf de marketingactivtieiten gaat doen. Wij delen onze kennis.

Dialoog

Open communicatie vinden wij essentieel in onze samenwerking.

Transparantie

Transparantie over resultaten is de basis voor het vertrouwen.

Plezier

Samen plezier hebben in ons werk leidt tot betere resultaten.

onze benadering voor

marketplaces

Met onze jarenlange ervaring aan klantzijde hebben wij als online marketingbureau een goed gevoel hoe de samenwerking optimaal werkt voor jou als ondernemer.

Luisteren

Onbevooroordeeld en zonder aannames luisteren we eerst naar jou.

Marktonderzoek

We doen marktonderzoek en benoemen kansen en bedreigingen.

Agile Marketing

Onder het motto 'fail fast, fail often' testen we de activiteiten en schalen op bij succes.

Analyseren

We analyseren je huidige online marketingactiviteiten en de interne processen.

Marketingplan

We maken een prioriteitenoverzicht met marketingacties.

Feedback

We meten en leren van de resultaten. Op basis hiervan maken we nieuwe acties.

Met veel plezier

Gewerkt voor

bol.com logo
OMG logo
neckermann.com logo
Beslist.nl logo
Costa Crociere Logo
New Energy Logo

Feedback

Digital Bonanza™️ heeft binnen enkele weken een enorme positieve invloed gehad op mijn bedrijf. Ik heb extra sales mensen aangenomen om alle leads te verwerken.
Thomas Toxopeus
Thomas Toxopeus
New Energy Books
Digital Bonanza™️ is zeer bekwaam en toegewijd. Ze maken gemakkelijk kennis met nieuwe organisaties, nieuwe mensen en nieuwe kennisgebieden.
Bart-van-Engeland
Bart van Engeland
Beslist.nl
Binnen no-time heeft Digital Bonanza™️ ervoor gezorgd dat ik een volledig nieuwe website heb die veel beter converteert dan de oude. Erg tevreden met de samenwerking.
Laura van Werven
Laura van Werven
Groen en Bloei
Veelgestelde vragen - - online marketingbureau

Veelgestelde vragen

marketplaces

In essentie kan ieder bedrijf verkopen op een marketplace. Echter ieder marketplace heeft zijn eigen eisen aan verkopers. Als je dus nog niet actief bent op een marketplace is het raadzaam om dit samen met een expert te doen, zoals Digital Bonanza™️

De kosten voor het verkopen via een marketplace zijn vaak omzet en/of verkopen gerelateerd. Je betaalt een commissie percentage en een fee per verkoop. De hoogte van deze twee elementen hangt af van de marketplace waarop je verkoopt. Wil je meer informatie neem dan contact met ons op.

Wederom, in essentie wel. Het is afhankelijk van de marketplace waarop je wilt verkopen. Je kunt bijvoorbeeld geen huishoudartikelen verkopen via Zalando. Daarnaast zul je moeten kijken naar het huidige aanbod op de marketplace. Als je een product wilt verkopen dat al veel wordt verkocht en waarbij de prijzen zeer competitief zijn is het wellicht beter om een ander product te kiezen. 

Een marketplace kan heel snel een grote bijdrage leveren aan je omzet en/of winst. Als je een goede strategie hebt ontwikkeld en je operationele executie is vlekkeloos dan kun je binnen afzienbare tijd een zeer goed nieuw verkoopkanaal erbij hebben.

Nee, er zullen wel wat aanloopkosten zijn, maar die zijn te overzien. Er is geen investering van honderdduizenden euro’s nodig om te gaan verkopen op marketplaces.

Ben je geïnteresseerd om meer te weten of direct te starten? Plan dan een afspraak in. Dit kan een videocall of face-to-face meeting zijn. We kunnen dan bespreken waar je behoeften liggen, wat de doelstellingen zijn, wat je beschikbare budget is en op basis hiervan maken we een plan opmaat.

Ben je geïnteresseerd?

We begrijpen dat een website niet altijd alle informatie kan geven die je wilt hebben voordat je een besluit neemt. Aarzel daarom niet om een afspraak in te plannen. Dit kan een kort telefoongesprek, of een persoonlijke meeting, zijn. Wat jou het best schikt. 

Scroll naar top
× Kan ik je helpen?