Zoekmachine marketing
Wordt gevonden op de grootste zoekmachines in Nederland
Home » Online marketing diensten » Zoekmachine marketing
Wat is
zoekmachine marketing
Betaalde zoekmachine marketing biedt bedrijven de mogelijkheid om te adverteren binnen de gesponsorde vermeldingen van een zoekmachine of een partnersite. Er moet worden betaald elke keer dat er op een advertentie wordt geklikt of, soms, wanneer hun advertentie wordt weergegeven (CPM of kosten per duizend), of wanneer een telefonisch contact wordt gegenereerd, wat ‘betalen per gesprek’ is.
Campagne management
zoekmachine marketing
We bespreken je doelstellingen en plaatsen je advertenties voor de belangrijkste zoekwoorden tegen de laagst mogelijke prijs op Google Ads en Bing. Binnen de mogelijkheden van zoekmachine marketing en je budget zorgen we ook voor groei van zichtbaarheid, verkeer en klantenwerving.
Daarnaast kunnen we ook display-advertenties en tekstadvertenties op partnerwebsites aanbieden. We voegen indien nodig ook advertentie-extensies toe. We zorgen er ook voor dat je advertenties goed zijn en dat de conversie van je Google Ads en/of Bing campagne worden geoptimaliseerd.
retargeting
zoekmachine marketing
Remarketing is een van de belangrijkste wapens van zoekmachine marketing. We kunnen potentiële klanten die niets hebben gekocht op je website alsnog te converteren. Maar we kunnen ook bestaande klanten meer verkopen door middel van remarkting. Door de cookies te beheren en de profielen te verfijnen, richten we ons op die doelgroepen die het meest kans hebben om te converteren. Belangrijk is wel dat onze remarketingstrategie ervoor zorgt dat consumenten je advertenties niet als “stalking” ervaren.
Een audit van je
zoekmachine marketing
Ondanks dat je constant je probeert je advertentieaccount te optimaliseren, is er altijd een kans dat je iets belangrijks over het hoofd ziet. We bieden snelle ‘Zoekmachine Campagne Audits’. We analyseren de campagnes, instellingen, etc., en optimalisaties in de huidige strategie. We bepalen welke punten prioriteit nodig hebben en geven ideeën om ze aan te vliegen. Zelfs als je account prima presteert, is het altijd goed om eens externe ogen te laten meekijken. Laat Digital Bonanza™️ je helpen bij je zoekmachine marketingcampagnes.
waarom
Digital Bonanza™️?
Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van zoekmachine marketing zijn we een vertrouwd gezicht bij middelgrote en grote bedrijven. Met onze liefde voor het ondernemerschap onderscheiden wij ons van uurtje-factuurtje online marketingbureaus.
Snel Rendement
Onze online marketing-activiteiten genereren direct een rendement voor jou.
Meer Klanten
We analyseren en segmenteren je huidige klanten en vinden er meer.
Kennisdeling
Het doel is dat je bedrijf zelf de marketingactivtieiten gaat doen. Wij delen onze kennis.
Dialoog
Open communicatie vinden wij essentieel in onze samenwerking.
Transparantie
Transparantie over resultaten is de basis voor het vertrouwen.
Plezier
Samen plezier hebben in ons werk leidt tot betere resultaten.
onze benadering voor
zoekmachine marketing
Met onze jarenlange ervaring aan klantzijde hebben wij als online marketingbureau een goed gevoel hoe de samenwerking optimaal werkt voor jou als ondernemer.
Luisteren
Onbevooroordeeld en zonder aannames luisteren we eerst naar jou.
Marktonderzoek
We doen marktonderzoek en benoemen kansen en bedreigingen.
Agile Marketing
Onder het motto 'fail fast, fail often' testen we de activiteiten en schalen op bij succes.
Analyseren
We analyseren je huidige online marketingactiviteiten en de interne processen.
Marketingplan
We maken een prioriteitenoverzicht met marketingacties.
Feedback
We meten en leren van de resultaten. Op basis hiervan maken we nieuwe acties.
Met veel plezier
Gewerkt voor
Feedback
Veelgestelde vragen
zoekmachine marketing
Wat is zoekmachine marketing?
Zoekmachine marketing verwijst naar het gebruik van advertenties binnen zoekmachines (Google of Bing) om verkeer naar een website of een specifieke webpagina te sturen. Bij deze vorm van marketing biedt een bedrijf een maximaal bedrag per klik voor zoekwoorden die verband houden met zijn niche of bedrijf binnen het advertentieplatform. De zoekmachine probeert vervolgens de adverteerder te matchen met een relevante doelgroep die op zoek is naar informatie die bij hetzelfde trefwoord hoort.
Welke zoekmachines zijn er in Nederland?
De grootste zoekmachine in Nederland is Google. Met een marktaandeel tussen de 96% en 97% hebben zij een zeer dominante marktpositie. De zoekmachines van Google zijn google.nl, maar ook Youtube. Youtube is de tweede grootste zoekmachine van Nederland. Naast Google heb je nog Bing (Microsoft) en enkele kleinere zoals bijvoorbeeld startpage.
Waar verschijnen mijn zoekmachine advertenties?
Met Google Ads kan je je zoekmachine advertenties weergeven op Google-zoekresultaten en andere partnersites die deelnemen aan Google-advertenties via het AdSense-programma voor uitgevers.
Bing Ads stelt adverteerders daarentegen in staat om hun zoekmachine advertenties, naast de zoekresultaten weer te geven op de Bing-zoekmachine, ook op Yahoo- en MSN-sites en andere webproperty’s die eigendom zijn van Yahoo en Microsoft.
Welke targetingopties heb ik met zoekmachine marketing?
Met zoekmachine marketing kan je de mensen kiezen die uw advertentie zullen zien op basis van verschillende variabelen.
Je kan gebruikers targeten op basis van hun geografische locatie, zoekwoorden, demografie, affiniteit, remarketing en onderwerpen.
Het is de moeite waard om hierop te merken dat er in termen van targeting geen betere optie is dan zoekmachine marketing, aangezien het zeer gerichte advertenties zijn waarmee je volledige controle heeft over het publiek dat je advertenties te zien krijgt.
Is er een minimaal budget nodig om te beginnen?
Er is geen budget dat nodig is als het gaat om zoekmachine marketing. Je hebt namelijk de vrijheid om je budget per klik en/of per dag vast te stellen. Op basis hiervan zal de zoekmachine voor elk zoekwoord kiezen om jouw advertentie wel of niet te tonen.
De kosten van een zoekmachine marketingcampagne worden o.a. beïnvloed door het bod en de kwaliteitsscore van een advertentie.
Als je een hoge kwaliteitsscore hebt, kun je misschien een hogere plek op de zoekresultaten krijgen met een lager bod, maar als je een lage kwaliteitsscore hebt, moet je hoger bieden, en dit verhoogt de kosten van je zoekmachine marketingcampagne.
Hoe kan ik starten?
Ben je geïnteresseerd om meer te weten of direct te starten? Plan dan een afspraak in. Dit kan een videocall of face-to-face meeting zijn. We kunnen dan bespreken waar je behoeften liggen, wat de doelstellingen zijn, wat je beschikbare budget is en op basis hiervan maken we een plan opmaat.
Ben je geïnteresseerd?
We begrijpen dat een website niet altijd alle informatie kan geven die je wilt hebben voordat je een besluit neemt. Aarzel daarom niet om een afspraak in te plannen. Dit kan een kort telefoongesprek, of een persoonlijke meeting, zijn. Wat jou het best schikt.